Bli partner

Ett partnerskap öppnar upp möjligheten att aktivera ert varumärke både on och off-site och låta målgruppen få uppleva ert varumärke med alla sinnen. En partnerskapsaktivering vid ett event är ett av de mest personliga mötena mellan varumärke och kund – och att kundupplevelsen är A & O är vi nog alla överens om.

Var med och skapa Stockholm Open - Next Chapter

Vi ger er möjligheten att vara med och skapa 'Stockholm Open – Next chapter'. Med partnerskapet får ert företag och varumärke tillgång till turneringens mycket gedigna associations-rättigheter. Här ges möjligheten att associeras med en av världens största sporter, världsorganisationen ATP och Sveriges mest anrika tennisturnering i ert varumärkesarbete.

Nyheter för 2020

Från 2020 är det en ny operatör av Stockholm Open. SPG Event är en del av nöjeskoncernen Stureplansgruppen och har stor erfarenhet av olika typer av evenemang. En ny evenemangslayout, utvecklad mat- och dryckesupplevelse med stjärnkocken Niklas Ekstedt i spetsen samt större fokus på hospitalitypaketeringar är några nyheter som introduceras vid turneringen 2020.

Thomas Enqvist tar tyglarna som Tournament Director! Thomas som själv har själv vunnit turneringen vid tre tillfällen kommer jobba hårt med att få fram ett starkt startfält och fortsätta utveckla svensk tennis.

Inför 2020 och framåt är planen att få evenemanget att leva mer över året. Detta arbete görs i samband med evenemangets hållbarhetsstrategi. Mer information om denna satsning kommer inom kort. 

Kombinera affärsnytta med samhällsnytta

Ett partnerskap handlar om mycket mer än synlighet och exponering, det handlar om att bidra med relevant innehåll i den kontext som sammanhanget kräver. Genom turneringens utvecklade hållbarhetsarbete och engagemang är vårt mål att skapa en gedigen plattform för att förlänga evenemanget under större delen av året, med hjälp av bredare content och öppna upp för en intresseväckande dialog kring hållbarhet inom idrottsevenemang.

Vi vill skapa ett engagemang som lever alla månader om året, och tror att detta är en plattform och ett arbete som öppnar upp intressanta möjligheter för att jobba med stor stolthet i partnerskapet över hela året.

Utöver fantastiska associationsrättigheter får ni som partner en stor plattform för varumärkesexponering och -aktivering under själva evenemanget. Här kommer ni att kunna nå ut till en väldigt attraktiv målgrupp bestående av 30 000 evenemangsbesökare samt få synlighet i TV, press och våra sociala kanaler. Under evenemanget erbjuds även högkvalitativa hospitalitytillfällen för både kunder och anställda, samt fantastiska event, seminarium och mötesmöjligheter.

Vi söker samarbetspartners som delar vår vision för Stockholm Opens utveckling och framtid och vill tillsammans med oss skapa Stockholm Open - Next Chapter. För oss är det viktigt att varje partner är engagerad och och vill bidra till att utveckla Stockholm Open. Vi vill skapa en familjär känsla för våra partners där det finns möjligheter att skapa synergier inom partnerfamiljen samtidigt som vi alla tillsammans jobbar engagerat i skapandet av ett evenemang i världsklass.

Kontakta oss!

Vill du bli partner eller veta mer om våra olika partnerskap? Kontakta oss här eller på mail.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

line divider